Fang os på support@nabohjaelp.dk eller på 45 15 36 58 onsdage fra kl. 10-14

Få svar på dine spørgsmål

Få svar på dine spørgsmål

Vi samler de spørgsmål, vi får flest af og svarer på dem her. Hvis ikke du finder svaret på dit spørgsmål, så er du altid velkommen til at skrive til os. 

Spørgsmål og svar

Der er løbet meget vand i åen, siden Nabohjælp begyndte i 1987. I 2012 fik vi den første digitale platform. I dag er Nabohjælps digitale platform en app, og vi har veldokumenteret viden om, hvad der virker.

Læs de mest stillede spørgsmål og få svar her. Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på support@nabohjaelp.dk

 

Hvad koster Nabohjælp?

Det koster ingenting at være med i Nabohjælp og det er nemt at komme i gang. Det kræver blot, at du henter vores gratis app ned på din smartphone eller tablet, har MitID klar og opretter en profil.

1: Find App Store eller Google Play

  • Gå til GOOGLE PLAY på din tablet eller android telefon
  • Eller gå til APP STORE på din iPad eller iPhone

2: Søg på Nabohjælp

  • Vælg app-ikonet med Nabohjælps logo

3: Klik på Installer


4: Åbn appen

  • Klik på Log ind, hvis du allerede er tilmeldt Nabohjælp
  • Klik på Opret ny bruger, hvis du er helt ny bruger. Bemærk at du skal bruge MitID, når du opretter en profil.

5: Få naboerne med

  • Spørg naboerne, om de vil være med. 9 ud af 10 vil gerne. Måske kan I også tage emnet op i grundejerforeningen?
  • Overvej, hvilke naboer du vil have hjælp af i ferier, og inviter dem ind til at blive dine feriehjælpere via appen

VILKÅR OG PRIVATLIVSPOLITIK FOR BRUG AF APPEN

Jeg har ingen mobiltelefon - kan jeg så ikke være med i Nabohjælp?

Nabohjælp er en digital løsning, som kun findes på app. Så for at være med, kræver det at du har en smartphone eller en tablet. Hvis du ikke har en smartphone eller en tablet, kan vi derfor ikke tilbyde dig den digitale hjælp.

Det betyder selvfølgelig ikke, at du ikke kan nabohjælpe, for det er stadig den aktive adfærd ude i virkeligheden, som virker og ikke det digitale system bagved. Systemet er blot til for at gøre det nemmere for dig og dine nabohjælpere. Og du kan altid skrive til os og få tilsendt klistermærker, hvis du gerne vil markere dig som nabohjælper uden at tilmelde dig. 

Kan systemet misbruges, så indbrudstyve får ferieoplysninger?

Dine feriehjælpere er en del af dit eget lukkede netværk, som ingen udefra har adgang til. Det er kun de personer, du selv har accepteret som feriehjælpere, der kan se dine ferier. Fordi du selv bestemmer, hvem du inviterer eller accepterer som feriehjælpere, ved du, at det er mennesker, du kan stole på.

Hvorfor skal jeg bruge MitID og validere min adresse for at være med?

Vi vil gerne sikre, at alle brugere føler sig trygge ved at benytte Nabohjælp og kan være sikre på, at det er sikkert. Derfor har vi lagt os i selen for, at du får den bedst mulige løsning. Det betyder så også, at vi validerer alle nabohjælpere via MitID og samtidig kræver, at alle brugere bliver adressevalideret, før de kan være med.

Hvordan får jeg et skilt til min vej eller klistermærke til postkassen?

Når du opretter en profil hos Nabohjælp, sender vi dig tre klistermærker i et velkomstbrev. Hvis de går i stykker, kan du logge ind via nabohjaelp.dk og bestille nye klistermærker.

Men du og dine naboer kan også gøre Nabohjælpen endnu mere officiel og købe et vejskilt, hvis I er med i Nabohjælp. Det koster 400,- for skiltet og 156.25,- for beslag. Vi formidler kontakten til de skilteleverandører, som forhandler skiltet. Du skal blot ind og bestille skilt her. Her bliver du bedt om at logge ind inden, du bestiller.

Nabohjælp har desværre ikke mulighed for at dække udgifterne til skilte. I stedet sender vi klistermærker med i dit velkomtbrev - og de virker lige så godt. Det aller vigtigste er dog, at I er aktive nabohjælpere, så skilte og klistermærker ikke blot bliver tomme ord, for det gennemskuer en tyv hurtigt. 

Jeg kan ikke logge ind på appen, kan I hjælpe?

Hvis du ikke kan logge ind, hjælper det ofte at nulstille din adgangskode. Det gør du ved at indtaste den mailadresse, som du har tilknyttet Nabohjælp 

Når det er gjort, modtager du en mail med vejledning - tjek uønsket mail/spam, hvis den ikke dukker op i din indbakken. Og ellers skal du endelig tage fat i os på support@nabohjaelp.dk – så hjælper vi dig videre.

Jeg har glemt min adgangskode og modtager ingen mail med vejledning. Hvad gør jeg?

Det skal vi da have styr på! Du kan nulstille din adgangskode ved at taste den mailadresse, som du har tilknyttet Nabohjælp her. Så skulle der gerne komme en mail med vejledning til dig. Husk at tjekke din uønsket post eller spam og se om der kommer en mail til dig der.

Bemærk at adgangskoden er den lange kode, som du valgte, da du oprettede din profil hos Nabohjælp. Derudover har du også en fircifret pinkode, som ligger lokalt på din telefon. Hvis det er den fircifrede kode, du mangler, skal du taste forkert 3 gange, og så vil du blive bedt om at taste adgangskoden. Herefter kan du lave en ny pinkode igen.

Lykkes det ikke, så hiv fat i os på support@nabohjaelp.dk 

Jeg har glemt min fircifrede pinkode, hvad gør jeg så?

Hvis du har glemt din pinkode, kan du taste den forkert 3 gange. Bagefter bliver du bedt om at taste den lange adgangskode på 8 eller flere cifre, som du valgte da du oprettede din profil hos Nabohjælp. Når du har gjort det, får du mulighed for at lave en ny fircifret pinkode

Hvorfor får jeg ingen push beskeder fra Nabohjælp?

Hvis du ikke får notifikationer, er det ofte fordi at du lige skal slå notifikationer til for Nabohjælp under Indstillinger på din mobil.

Det gør du ved at vælge Indstillinger - Meddelelser - Nabohjælp på din telefon. Her kan du aktivere push notifikationer, og så skulle det gerne køre herfra.

Hvordan ændrer jeg min mailadresse i appen?

Vi har desværre ikke mulighed for at ændre din mail for dig, men du kan selv ændre den ved at logge ind på appen med din gamle mail. Her kan du trykke på Indstillinger og dernæst Redigér mail.

Har du glemt din kode, og kan du ikke komme ind på din gamle mail, kan vi slette din bruger, så du frit kan oprette dig på ny med din nye mail. I så fald må du endelig skrive os en mail på support@nabohjaelp.dk.

Hvorfor kan jeg ikke se min nabos hus på kortet - han er også tilmeldt Nabohjælp?

Det er frivilligt, om man vælger at vise sin adresse på kortet, så man kan sagtens være tilmeldt Nabohjælp, selvom huset ikke er markeret på kortet.

Visning slås til og fra ved at trykke på sin egen adresse nederst under Indstillinger i Nabohjælps app. Det samme gælder visning af navn og mailadresse.